Intervju med Liebherr

Vi sänkte våra kostnader samt förenklade administrationen av abonnemangen.

Vad jobbar ni med i ert företag?
Vi säljer Liebherrs program av entreprenadmaskiner samt bandgående kranar och grundläggningsmaskiner i Sverige, både nya och begagnade maskiner. Vi utför även service och reparationer samt säljer reservdelar till dessa. Vi sitter i egna lokaler i Västerås samt har verkstäder i Eslöv, Göteborg, Stockholm och Umeå.
I dagsläget är vi ca 60 egna anställda samt ca 30 inhyrda som jobbar med allt från admin till reparationer.

Vad var det som fick dig att vilja ta tag i och se över den lösning ni har idag?
Vi var inte helt nöjda med den lösning vi hade gällande support men även den tekniska lösningen var inte helt bra. Svarstiden från supporten blev längre och längre. Vi hade dessutom separata abonnemang för telefoni samt mobilt bredband vilket var lite krångligt rent administrativt.

Vilka tjänster har ni av Telexia AB?
Vi har telefoni/mobilt bredband samt växel från Telexia.

På vilket sätt har den lösningen hjälpt ert företag?
Vi sänkte våra kostnader samt förenklade administrationen av abonnemangen genom att telefoniabonnemangen och bredbandsabonnemangen slogs ihop vilket gav en bättre överblick än tidigare. Sedan har vi ju Filip som tar hand om oss på ett jättebra sätt med snabb återkoppling, det känns mer personligt än tidigare

Magnus Karlsson, Financial Manager